Albuesmerter, Golfalbue og Musearm

Golfalbue- Smerter på innsiden av albuen

Smerter på innsiden av albuen?

Få din individuelle vurdering for å bli kvitt smertene.

Hos oss blir du garantert fornøyd! Vi har fornøydhetsgaranti.

Les mer lenger ned…

Golfalbue- Smerter på innsiden av albuen

Albuesmerter

Golfalbue gir oftest smerter på innsiden av albuen/underarmen ved ulike aktiviteter. Også de som ikke spiller golf kan få golfalbue. Dette er en senebetennelse/irritasjonstilstand der senene fester seg på innsiden av albuen.

Musearm brukes om litt forskjellige tilstander. Noen ganger om smerter på utsiden av underarm/albue (samme som tennisalbue), andre ganger om ulike plager i skulder/arm/håndledd relatert til mye bruk at mus/tastatur.

Det finnes flere andre årsaker til albuesmerter og underarmssmerter. Tennisalbue beskriver overbelastning i senene på utsiden av albuen. Vi undersøker alltid godt ved første time så vi kan tilby riktig behandling.

Ved lang varighet benytter vi noen ganger trykkbølgebehandling (3-5 behandlinger), sammen med andre tiltak som for eksempel: øvelser, råd, taping med mer.

Vi har Fornøydhetgaranti på første konsultasjon

Vi forstår at det er viktig for deg å finne riktig behandler

Derfor gir vi deg muligheten til å teste oss med vår fornøydhetsgaranti

Er du ikke fornøyd etter første time avslutter vi samarbeidet og du betaler ingen ting.

Våre Terapeuter hjelper deg å oppnå en smertefri albue

Steinar Heiberg
- Fysioterapeut -

For Steinar er det viktig å fastsette riktig årsak til dine smerter for å kunne starte opp med hensiktsmessig behandling. Ved Golfalbue finnes det flere tiltak som kan bidra med mindre smerter og et kortere forløp. Steinar bruker noen ganger trykkbølgebehandling mot golfalbue.

Wictor Borgström
- Fysioterapeut -

Wictor er har god erfaring med å tilpasse belastning for å redusere symptomene fra Golfalbue. Deretter må toleransen i vevet gradvis økes for å tåle hverdags-/treningsbelastning igjen. I noen tilfeller bruker han trykkbølgebehandling ved langvarige problemstillinger.

Dette sier våre kunder om oss

Google - 5.0

Mer om Behandling av Golfalbue og Musearm

Golfalbue skyldes vanligvis en overbelastning av senene på innsiden av underarmen. Behandlingen tar derfor utgangspunkt i effektive prinsipper mot overbelastning. Musearm kan som sagt tidligere betegne ulike tilstander og behandlingen varierer derfor.

Først er det viktig å kartlegge de skadelige belastningene og redusere/endre disse. Dette kan være endringer i treningsteknikk, arbeidsteknikk eller reduksjon av belastningen.

Deretter er det viktig å påføre belastning som hjelper senevevet å bygge seg sterkere. Dette gjøres gjennom treningsøvelser. Vi tester alltid ulike øvelser slik at vi kan velge den optimale belastningsformen.

Progresjon og kontinuitet er nøkkelord for videre behandling. Sene må gradvis belastes mer, og på mer utfordrende måter. I tillegg er det utrolig viktig å holde motivasjonen oppe og sørge for kontinuitet i treningen.

Trykkbølgebehandling er ett av tiltakene vi kan bruke i tillegg til den grunnleggende behandlingen. Behandlingen tar kort tid og vi gjør den derfor i kombinasjon med andre tiltak.

Tjenester og Priser

Les mer om våre tjenester og priser

Mandag     08:00 – 16:00

Tirsdag       08:00 – 16:00

Onsdag      08:00 – 20:00

Torsdag      08:00 – 20:00

Fredag        08:00 – 16:00

Helgeåpent etter avtale

Rett ved Sandvika Togstasjon

Vi holder til i 4. etg i Rådmann Halmrasts vei 18, bare 50 meter fra Sandvika togstasjon.

Du kan parkere gratis i 3 timer på Sandvika storsenter, men det finnes også ulike betalte parkeringsløsninger like i nærheten.

Er du usikker på om du har golfalbue, musearm eller en annen type albuesmerter? Ta kontakt for en kort prat (40 43 10 40) med en av våre terapeuter eller les mer om andre plager her. Du kan også nå oss på epost kontakt@fysioterapisandvika.no.