Fysioterapi

Hos Sandvika Fysioterapi spesialiserer vi oss på faglig oppdatert fysioterapi for å hjelpe kundene våre å nå målene sine, enten det dreier seg om opptrening av en skade, reduksjon av smerter eller å forbedre prestasjonsnivået.

Vi fokuserer på grundig kartlegging av problemet og effektive behandlingstiltak som hjelper deg å oppnå det du ønsker.

Lurer du på noe eller vil du bestille time på telefon?
Ring oss på 40 43 10 40

Hva er Fysioterapi?

Fysioterapi er et praktisk og teoretisk fag i konstant utvikling, men det er viktig å forstå at faget utøves med utgangspunkt i kunnskapsbasert praksis. Kunnskapsbasert praksis innebærer at undersøkelse og behandling er forankret i forskning, terapeutens erfaring og pasientens ønsker og erfaringer.

Fysioterapeuter i privat praksis arbeider mye med muskel- og skjelettplager, men også med nevrologiske sykdommer eller tilstander , lungesykdommer og en rekke andre problemstillinger. Andre fysioterapeuter kan jobbe på sykehus, i kommunale helsetjenester eller bedrifthelsetjenester. Fysioterapi blir stadig et bredere fag ettersom den moderne forståelsen av smerter og kroppslige problemer utvider seg.

Fysioterapeuter tar i bruk en rekke ulike behandlingsteknikker dor å øke funksjon, redusere smerter og nå pasientens egne mål.

I tillegg til å tilby vanlige konsultasjoner tilbyr våre terapeuter også:

Hva behandler en fysioterapeut?

Fysioterapeuten kan ha en viktig rolle i behandling av en rekke ulike plager. Under følger noen eksempler:

• Smerter eller nedsatt funksjon i muskler og ledd i nakke, skulder, albue, rygg, hofte, kne eller fot.
  • Langvarige smerter som korsryggssmerter, nakkeplager og hodepine.
  • Overbelastningsplager som tennisalbue, musearm, akilles senebetennelse eller plantar fascitt.
  • Opptrening av styrke, balanse og funskjon grunnet sykdom eller alder.
  • Undersøkelse og opptrening av idrettsskader.

Vi har laget en omfattende oversikt over ulike problemstillinger vi kan hjelpe deg med. Trykk her for å lese mer om ulike plager vi behandler.

Fysioterapeutene

Våre behandlingsverdier

Ved Sandvika Fysioterapi har vi fokus på at konsultasjoner skal være lange nok for å ivareta deg som pasient. Det er videre essensielt at du er med på å bestemme behandlingsforløpet utfra det som passer din hverdag best og dine mål med behandling. Du skal alltid få den informasjonen du trenger for å ta gode valg.

Noen har behov av diagnostisk avklaring, å finne ut årsak til en plage, og andre kanskje trenger oppfølging og et lenger behandlingsforløp.

Første time er alltid en lengre time der man har god tid å fortelle om hvordan problemet startet og har utviklet seg, som følges av en klinisk undersøkelse. Oppfølgingstimer er noe kortere, der tiltak / behandling følges opp.

Vi er også  opptatt av å kommunisere med fastleger og andre profesjoner ved behov for dette.