Trening for pensjonister

Det er aldri for sent å starte med trening! Ønsker du å bedre balansen og bli sterkere i bein og armer kan styrkegruppe, mensendieck gruppe eller personlig trening være noe for deg.

Treningen foregår en til en eller i små grupper for å sikre god oppfølging. En av våre fysioterapeuter vil holde timene.

Trening i gruppe

Gruppetrening for pensjonister

• Veiledet trening med fysioterapeut
  • Små grupper: maks 5 deltagere
  • Individuelt tilpasset

Info om Grupper og Personlig trening

Gruppetrening for pensjonister

– Styrketrening for Pensjonister –

Dette er en gruppe som passer deg som ønsker å lære hvordan du kan trene for å bedre styrke og balanse. Gruppene er små (maks 4/gruppe) for å sikre god oppfølging.

Når man blir eldre foregår et aldersrelatert muskeltap som går enda raskere etter 70 års alder. Ved å begynne med trening vil man kunne vedlikeholde og forbedre fysisk form som styrke og balanse.

Eldre har like gode forutsetninger for å bli sterkere som yngre ved å trene 2 ggr/uke. Dette bør kombineres med vanlig fysisk aktivitet resten av uken.

– Mensendieck Gruppe –

Mensendieckgymnastikk er en treningsform som legger stor vekt på kroppsbevissthet, koordinasjon og balanse. Treningen ledes av fysioterapeut med bakgrunn fra mensendieckfysioterapi.

Denne gruppen har lavere intensitet enn styrketreningstimene, men kan tilpasses deltakenes fysiske form og mål med treningen.

Timene avsluttes alltid med en form for avspenning.

gruppetrening eldre
Fysioterapi i Bærum

– Personlig trening med Fysioterapeut –

Er ikke gruppetrening noe for deg eller ønsker du tettere oppfølging? Vi tilbyr også personlige treningstimer en til en. Dette er ofte mere motiverende enn å trene alene og kan være en fin måte å komme igang. Du vil lære mere om trening og teknikk, samtidig som du bedrer din fysiske form.

Timene tilpasses alltid dine mål og ønsker med treningen.

Aktiv med Artrose - et tilbud for deg med Kne eller hofteartrose

Kjenner du deg igjen i noen av symptomene under kan du ha stort utbytte av “Aktiv med Artrose:”

• Har påvist artrose i kne eller hofte eller degenerativ menisk
  • Smerter og stivhet i kne eller hofte, spesielt om morgenen.
  • Smerter eller stivhet som ikke går over av seg selv.
  • Symptomer som hindrer deg fra å være aktiv på en måte du trives med.

Ønsker du å vite mer eller melde deg på?

Send inn et kontaktskjema så ringer vi deg for en hyggelig samtale.